tq sbb support saya yeah..!!! jes let me know if i didn't folo u back..!!!

- klik-klik -

gtaw jejak awk erk..


ShoutMix chat widget

Sunday, December 5, 2010

BEDAK laksszzz

okies..kalo sebelum nie pasal bedak asas...so, skang by step..kiter citer pasal BEDAK lak key...

so, bedak nie terbahagi kepada 3 jenis...

1. BEDAK DEBU
- bedak ini amat sesuai untuk kegunaan dirumah. selain itu, bedak debu juga digunakan untuk menyempurnakan solekan asas. selepas wajah disapu bedak asas sama ada dari pada jenis cecair, krim mahupun padat, ratakan dengan bedak debu.. ia akan menyerlahkan lagi kelembutan tekstur pada kulit wajah. gunakan span gebu bagi mendapatkan sapuan tipis dan rata. manakala penggunaan berus besar memastikan sisa bedak dibersihkan sepenuhnya daripada wajah.


2. BEDAK ASAS DWICARA (two-way cake)
- bedak ini boleh dikategorikan sebagai penyelamat di kala kecemasan. ia bertindak sebagai penyamar noda dan bedak asas. ia boleh bertahan lebih empat jam sebelum anda perlu pedap bedak padat kering atau tekap sahaja kertas penyerap minyak bagi mengembalikan kesegaran wajah. bagi mendapatkan efek yang lebih gebu, basahkan sedikit span.



3. BEDAK DEBU GANGSA
- ini cara mudah untuk memberi efek glamor pada wajah. menggunakan bedak debu berwarna gangsa (bronze) mampu menyerlahkan kesan berkilau dan segar pada wajah. ia sesuai jika menghadiri majlis atau parti pada waktu malam hari, penggunaan bedak debu gangsa ini mampu membangkitkan aura wajah anda.
 tunggu my next entry eaah....

No comments:

Post a Comment